Így repülünk

A pilóta meghatározza a helyet, hogy hol fog felszállni és az érdelődőkkel kimegyünk a területre. Itt tájékoztatást ad, hogy merre fog repülni. Ennek megfelelően a csapat leveszi az utánfutóról a ballon kupoláját, ami a kék zsákban található, és a kosarat, amiben az utasok tartózkodnak majd a repülés alatt.

 

Két ember felteszi az égőkeretet a helyére, és a pióta beüzemeli az égőfejeket. Közben a kosarat rögzítjük a követőautóhoz, hogy a ballon ne tudjon elszabadulni, amikor felfújtuk.

 

 

A kupola rögzítéséhez és a ballon felfújásához le kell fektetni a kosarat. A ventillátor segítségével hideg levegőt fújunk a kupolába.

 

 

A pilóta elkezdi melegíteni a kupolában levő levegőt, ettől a kupola elkezd felemelkedni a talajról és feláll a ballon. Amikor mindenki elhelyezkedett és készen áll az indulásra, a pilóta elkezdi emelni a kupolában levő levegő hőmérsékletét.

 

 

A ballon lassan elemelkedik a talajtól, ekkor a pilóta leoldja a biztonsági kötelet. Folyamatos emelkedéssel megkezdődik az egy órás légi sétánk.

 

 

Az utazási magasságunk szabadon választható bátorságtól függően 50 és 1200 méter között. A képeken látható repülési magasságunk 250, 350 és 450 méter.

 

 

Lassan egy új világ tárul elénk, madártávlatból láthatják az alattuk elterülő tájat. Itt már 600 és 1200 méter között repülünk.

A repülés alatt folyamatos rádiókapcsolatot tartunk fenn a követő autóval, hogy a landoláskor minél hamarabb megtaláljon minket.

 

 

A pilóta kiválasztja a megfelelő helyet a leszállásra. Elkezdi kiengedni a meleg levegőt a ballonból és lassan közelít a talajhoz, majd megáll. Pár percet még várni kell a kosárban, ameddig tovább csökken a kupola hőmérséklete, majd a pilóta jeladására egyenként ki lehet szállni a kosárból.

 

 

A ballont ismét elfektetjük és összecsomagoljuk a landolási helyre érkező utánfutóba.

 

 

Ezután egy rövid avatási ceremónia következik az először repülő társainknak, amihez egy emléklapot is átadunk.